Indien U op deze weblog informatie en/of foto's tegenkomt over / van Uzelf, en U vindt dit niet wenselijk in verband met Uw privacy,
geeft dit dan aan ons door en wij verwijderen het direct.

woensdag 20 april 2016

Nuphar....


Nadat NUPHAR de puppy- en jonge hondenklas had doorlopen, was ik even gestopt met de trainingslessen.
Maar nu alle drukte rondom toneel weer achter de rug is, heb ik vandaag de training met hem weer opgepakt...

Ons kereltje zit midden in de pubertijd, de testosteron spuit zijn oren uit. Hij heeft inmiddels door dat er 2 geslachten rondlopen op deze aardbol, en hij is dan ook hevig verliefd op zijn Oma TARU. "Op een oude fiets moet je het leren"..... Bij moeder CAILIN hoeft hij dit niet te proberen, voor haar heeft hij nog veel respect....

Hij heeft ook ontdekt dat je Oost-Indisch doof kunt zijn, en op jonge leeftijd al last kunt hebben van pre-seniele dementie..... Of zou iemand hem deze tip hebben ingefluisterd?:


Ik had mij dus bij voorbaat al ingesteld op uurtje hard werken, maar dat viel héél erg mee!! Hij vond het leuk om Pamela, onze instructeur, weer terug te zien, maar ze had alleen niet moeten zeggen dat hij zo mooi geworden was. Zo'n opmerking moest natuurlijk gelijk even beloond worden door Nuphar.... "Dus jij vindt mij mooi? Nou, dan zul je merken dat ik er weer ben...!!" En dan krijg je gelijk 53 kg Leonberger over je heen.... Gelukkig is Pamela wel wat gewend. 

We hebben ons vandaag bezig gehouden met beheersingsoefeningen (hoe toepasselijk....) en lichaamsbeleving/balansoefeningen.

En wat leuk dat er op de nieuwe site van de hondenschool Fun for 2 een foto prijkt van Nuphar en mij, in actie, op de pagina vervolgcursus. Maar ook op de welkoms-pagina! Afgewisseld met een foto van een Tekkeltje, dan heb je ook wel gelijk twee uitersten te pakken.....



Geen opmerkingen: