Indien U op deze weblog informatie en/of foto's tegenkomt over / van Uzelf, en U vindt dit niet wenselijk in verband met Uw privacy,
geeft dit dan aan ons door en wij verwijderen het direct.

zaterdag 13 december 2014

Babou....

We hadden al een tijdje niets gehoord van BABOU, maar zaterdag kreeg we een lange mail van Petrouschka:
"Het gaat hier super! We zijn nog steeds helemaal verliefd op Babou. Ze is heel lief, heel speels en tegelijkertijd heel rustig. Ze was al vrij snel uit de bench. Omdat ze echt alles leuk vindt om mee te spelen, en op en aan te kauwen, ligt ze 's nachts op de gang op haar matrasje en dat gaat heel goed. Ze was al heel snel zindelijk. Bij de puppycursus had ik wel héél veel lekkers nodig om haar te stimuleren, want spelen met de andere honden vond ze veel leuker. Maar uiteindelijk ging het heel goed en leerde ze eigenlijk best snel. Volgende week begin ik met de vervolgcursus. 
Ze is buiten wel nog altijd heel onderdanig als ze een andere hond (zelfs teckel) ziet aankomen. Ze gaat dan meteen liggen, maar zodra ze langs zijn gelopen wil ze er naar toe om te spelen. Iedereen die we tegen komen vindt haar geweldig en mooi. 

Ze is ongeveer een maand geleden ziek geweest. Ze had een bacterie en had twee dagen diarree. Wij dachten dat ze misschien in het veld iets had gegeten, maar de derde dag wilde ze niet eten en poepte ze bloed. Ik was in alle staten. Meteen naar de dierenarts, maar het viel gelukkig reuze mee. Zoals ik al schreef was het een bacterie en was het uiteinde van haar darm geïrriteerd. Na één keer medicijnen was het al weer een stuk beter. 
We hebben wel gelachen want ook bij de dierenarts was ze heel, tja bang kan ik niet zeggen, maar heel terughoudend, afwachtend. Ze ging achter het muurtje zitten en keek dan af en toe om het hoekje. Buiten als ze iets hoort, blijft ze ook staan of komt ze meteen helemaal tegen me aan staan. Een held op sokken!

Verder weegt ze nu denk ik ruim 30 kilo. Bij de dierenarts woog ze 29, maar dat is al weer even geleden. Ze eet nog altijd jullie voorgeschreven eten en dat gaat heel goed.
Naar mij luistert ze heel goed, naar Ilja ook wel maar het is echt mijn hondje. Als we 's avonds in de kamer zitten, ligt ze er altijd bij en gaat ze eens even inspecteren wat er allemaal op de tafel staat, want die staat voor haar natuurlijk op een ideale hoogte, hahaha. Af en toe probeert ze bij ons op de bank te kruipen. 

Met de kinderen en vriendjes gaat het ook heel goed. Ze is dol op kinderen en wil het liefst de hele tijd met ze spelen. In de tuin is ze nog altijd dol op de skippybal en de tunnel. Ze past zelf niet meer in de tunnel, maar toch probeert ze nog altijd de skippybal in de tunnel te krijgen. Een echte volhouder dus.
Toen ze nog maar 10 minuutjes mocht lopen, zat ze steeds als we gingen wandelen in de kinderwagen. Ze mocht er dan maar heel even uit op een leuk plekje om te snuffelen en te spelen. Ik heb nog veel foto's gemaakt om je door te sturen, maar wij hebben zo'n druk leven, altijd zo veel te doen, dat dat er dan bij inschiet. Daarbij was onze computer kapot en kon ik er geen foto's opzetten. Vorige week was ik jarig en heb ik een nieuwe laptop gekregen. Volgende week worden alle programma's er op gezet en kan ik weer aan de slag. Het is dan ook vakantie, dus ik zal proberen dan foto's door te sturen"

We wachten met spanning de foto's af.... Maar fijn te vernemen dat het zo goed met het dametje gaat, en iedereen zo van haar geniet. En ja, als moeder van 5 jonge kinderen, dan weet je wel raad met je tijd....

Geen opmerkingen: