Indien U op deze weblog informatie en/of foto's tegenkomt over / van Uzelf, en U vindt dit niet wenselijk in verband met Uw privacy,
geeft dit dan aan ons door en wij verwijderen het direct.

dinsdag 31 mei 2016

Verrassing.....


Morgen is het alweer een jaar geleden (1 juni '15) dat onze DA, waar wij al ruim 25 jaar 'klant' bij waren, stopte met haar praktijk. Dat was best even slikken, want ik had een goede band met Ina en ze stond altijd voor ons klaar. Kende ook alle in en outs van onze honden.
Maar ik kon haar beweegreden wel voorstellen. Ze was zelf nog een gezonde 60-jarige, maar haar man, een aantal jaren ouder, was inmiddels hartpatiƫnt. En ze wilde nog een paar fijne jaren met hem doorbrengen in alle rust. Helaas was dat plezier maar van korte duur, begin dit jaar is haar man overleden....

Haar praktijk werd overgenomen door een grote dierenkliniek die Hardenberg rijk is, maar daar had ik weinig trek in. Afgezien van de prijzen die zij daar hanteren (er moeten uiteraard veel monden van eten...) is het daar ook telkens maar weer afwachten wie je als DA krijgt. Je bouwt, naar mijn gevoel, geen band op met je DA en dat vind ik toch heel belangrijk.
Dankzij een tip kwam ik terecht bij DA Dedem, in Dedemsvaart, waar Gerda met haar team de scepter zwaait. Het toeval wilde dat ik Gerda nog van heel vroeger kende. Ooit EHBO voor honden van haar gehad. Zij gaf die lesavonden bij de hondenschool waar ik toentertijd trainde, en toen vond ik haar al een leuk en spontaan mens.

Zij bleek nog niets veranderd, nog steeds leuk, spontaan, maar ook kundig en inmiddels veel ervaring. En ze neemt alle tijd voor haar patiƫnten, of het nu een hond is of een witte muis.... Ik heb er dan ook geen minuut spijt van gehad dat ik onze honden bij haar heb ingeschreven.

En alsof de duvel er mee speelde was ik de eerste maanden bijna kind aan huis in haar praktijk. Natuurlijk eerst met NUPHAR, zijn pup-entingen en controles, vervolgens met ZABRI (in laten slapen) toen TARU (voor het eerst hotspots a.g.v. stress) en daarna weer DZJANGA (in laten slapen) Maar het laatste half jaar is het weer rustig 'in onze ziekenboeg', CAILIN heeft zelfs nog geen kennis gemaakt met de nieuwe praktijk. Maar dat zal binnenkort wel gebeuren als we haar gaan titeren.

Naast een website heeft de praktijk ook een Facebook-pagina (= het werk van de assistentes) en die ben ik vanaf het begin al gaan volgen. Blijf je toch mooi op de hoogte van alle nieuwtjes.
Voor een paar weken terug stond daar het bericht op dat de pagina bijna 1000 likes had. Zodra die grens bereikt was / overschreden zou worden, werd er onder de volgers een leuke prijs verloot. En ik die nooit iets wint, Henk is daarin veel gelukkiger, bleek de bofkont te zijn!!
Een goody-bag (of eigenlijk een goody-emmer) en een waardebon voor een gratis check-up met enting viel mij ter deel. Hoe leuk wil je het hebben.....

De inhoud van de emmer...

Geen opmerkingen: